admin admin .

admin

مزایای تخته چندلایی ایرانی

 تخته چندلایی از اتصال چندلایه چوب یا تخته نازک با استفاده از چسب بسیار قوی و ضد آب به یکدیگر در ابعاد مختلف، تولید می شود. انواع مختلفی از تخته چندلایی وجود دارد که بر اساس جنس، کشور سازنده و تعداد لایه نام گذاری می شوند. تخته چندلایی ایرانی یکی از انواع پلای وود می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تخته چندلایی ایرانی چیست؟
ایران از جمله کشورهایی است که مصرف چوب و تخته زیادی دارد. از این رو، مصرف محصولات تخته چندلایی در ایران بسیار بالا می باشد. به طور عمده، محصولات ایرانی را به دو بخش مهم وارداتی و تولید داخل ایران تقسیم می کنند. محصولات وارداتی از طریق بندرها و گمرک های کشور وارد ایران می شوند. تخته های چندلایی وارداتی شامل روسی، چینی، مالزی، اندونزی و هندی هستند که مهمترین و مشهورترین آنها، تخته چندلایی روسی می باشد.
اما به بخش دوم پلای وود که داخل ایران تولید می شود، تخته چندلایی ایرانی می گویند. تولید کننده ها تخته چندلایی ایرانی را از چوب درختان صنوبر، سپیدار و کبود تولید می نمایند. هر کدام از این محصولات ویژگی خاص و کاربرد خود را دارند. تخته چندلایی ایرانی نسبت به محصولات وارداتی، ارزان تر است. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

مزایای تخته چندلایی ایرانی
مزایای تخته چندلایی ایرانی فراوان می باشد. مهمترین مزیت پلای وود ایرانی نسبت به دیگر انواع تخته چوبی مانند نئوپان و MDF، استحکام و دوام بالای آن است.
تخته چندلایی ایرانی سبک بوده و وزن کمی دارد. به همین دلیل کار با آن در ارتفاع بالا، راحت تر می باشد.
مزیت مهم دیگر این نوع تخته چندلایی، ضد آب بودن آن است. در ساخت تخته چندلایی ایرانی از چسب های ضد آب استفاده می شود تا آب نتواند به داخل آن نفوذ کند و باعث کاهش استحکام و دوام آن گردد.
این محصول در برابر تغییرات دمایی، آب و رطوبت، حرارت مستقیم و آتش، حشرات و جانوران موذی مانند موریانه و موش از خود مقاومت نشان می دهد.
تخته چندلایی ایرانی از ورقه های نازک تهیه می شود و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. این محصول با محیط زیست سازگار می باشد.
تولید کننده تخته چندلایی در تهران، تخته چندلایی ایران را در ابعاد بزرگ عرضه می نماید. این محصول ظاهری زیبا دارد و می توان از روکش برای آن استفاده نمود.
پیچ و میخ را می توان خیلی نزدیک به لبه های تخته متصل کرد، بدون آن که تخته چند لایی دچار ترک شود .شستشوی تخته چندلایی ایرانی آسان بوده و دوام و طول عمر بالایی دارد.
تولید تخته چندلایی ایرانی
جهت تولید تخته چندلایی ایرانی از لایه های نازک چوب استفاده می کنند. این لایه ها را بعد از لایه برداری به صورت صنعتی یا سنتی خشک می نمایند. به طوری که میزان کمی از رطوبت باید درون لایه باقی بماند. این میزان در چوب های مختلف، متفاوت می باشد. در صورتی که این نکته رعایت نشود، بر کیفیت محصول ساخته شده تاثیر می گذارد. به احتمال زیاد، محصول تولید شده ضد آب کامل نباشد.
برای ساخت و تولید تخته چندلایی ایرانی از چسب های ضد آب کننده استفاده نمی کنند. زیرا نیازی به ضد آب کردن نیست. فقط باید عملیات چسبندگی بین لایه های تخته چندلایی به خوبی صورت گیرد. برای این کار از چسب بسیار قوی و ضد آبی به نام اوره فرمالدهید استفاده می نمایند.

قیمت تخته چندلایی ایرانی
تخته چندلایی ایرانی با توجه به پارامترهای مختلفی قیمت گذاری می شود. از جمله آن می توان به نحوه ساختار چوب های تخته چندلایی، نوع چوب، نوع محصول تولیدی، مواد اولیه به کار رفته در تولید، ضخامت و ابعاد تخته چندلایی ایرانی، نوسانات ارز، نوع چسب و … اشاره نمود.
همچنین نحوه عرضه کالا، حمل و نقل، شرایط دسترسی به کالا و … تاثیر به سزایی در قیمت تخته چندلایی ایرانی دارند. فروش تخته چندلایی در تهران با قیمت مناسب و کیفیت بالا صورت می گیرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۰:۱۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)