admin admin .

admin

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

طبیعی خود بازگردند.

جلسات فیزیوتراپی در منزل شامل فعالیت‌های فیزیکی، حرکتی و آموزشی می‌شوند. این فعالیت‌ها تاثیر بسزایی در بهبودی سریع بیماران دارند.

هدف از فیزیوتراپی در خانه
هدف اصلی فیزیوتراپی در خانه این است که بتواند توانایی‌های فرد را بهبود بخشد و پتانسیل فیزیکی او را ارتقا دهد. خدمات فیزیوتراپی در منزل با هدف شناخت کامل‌تر توانایی‌ها و ساختار بدنی بیمار انجام می‌شوند.

فیزیوتراپیست با حضور در منزل بیمار می‌تواند ارتباط بیشتری با او برقرار کند و شناخت بهتری از وضعیت بیمار به دست آورد. متخصص فیزیوتراپی علاوه بر معاینه و ارزیابی روند درمان بیمار، دید دقیق‌تری نسبت به محیط زندگی بیمار کسب می‌کند.

تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل چند جلسه است؟ تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپیست معالج تعیین می‌شود. او با توجه به نوع و شدت بیماری و شرایط هر فرد ، تعداد جلسات را معین می‌کند. طبیعی است که هر چقدر بیماری شدیدتر یا آسیب دیدگی جدی‌تر باشد، به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. برای مثال در مورد بیماری‌های وخیم یا برای بیمارانی که جراحی سنگینی را پشت سر گذاشته اند، تعداد جلسات بازتوانی و فیزیوتراپی بیشتر خواهد بود.

فیزیوتراپیست ابتدا وضعیت و سطح بیماری فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سپس بر اساس مقدار آسیب وارد شده، تعداد جلسات فیزیوتراپی را مشخص می‌کند. گاهی اوقات شدت بیماری یا آسیب به اندازه ای است که با چند توصیه ورزشی و چند جلسه فیزیوتراپی مشکل رفع می‌شود.

تعداد جلسات فیزیوتراپی برای بیشتر بیماران، 10-8 جلسه است. البته برخی مواقع لازم است بیمار برای جلوگیری از بازگشت بیماری، 2-1 بار فیزیوتراپی انجام دهد. گاهی اوقات به تشخیص فیزیوتراپیست، بیمار باید 4-2 هفته پس از اتمام دوره درمان، مجددا برای معاینه و بررسی مراجعه کند.

در مواردی که شدت صدمات زیاد و بافت عضلانی به شدت آسیب‌دیده باشد، بیمار را برای بررسی بیشتر به متخصص ارتوپدی یا روماتولوژیست ارجاع می‌دهند. تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل برای آسیب دیدگی‌های قدیمی بیشتر است.

مدت زمان جلسات فیزیوتراپی
معمولا جلسات فیزیوتراپی در منزل 60-30 دقیقه طول می‌کشد. وضعیت بیمار در هر جلسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. گزارشی از روند درمان و پیشرفت‌های بیمار تهیه می‌شود.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۷:۳۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)